Článok zo Žilinského večerníka

18.04.2009 10:17

 

Renáta Čonková v súťaži Môj najmilší hit
renta_onkov_3Po úspešnej relácii STV Hit storočia, v ktorom diváci rozhodli o najväčšom slovenskom hite, prišla súťaž Môj najmilší hit (obe relácie vyrába spoločnosť Maya podľa vlastného námetu). V nej vystupujú speváci a speváčky z celého Slovenska, ktorí sa snažia skladbami od našich popredných muzikantov prespievať do veľkého finále. Medzi, teraz už len siedmymi súťažiacimi má svoje zastúpenie aj Žilina. Rodáčka z nášho mesta Renáta Čonková posledné tri piatky úspešne bojovala, aby sa dostala do ďalšieho kola. Obrovskú podporuje dostáva Žilinčanka od svojej rodiny a priateľov. Tí v druhom súťažnom kole dokonca vytvorili pre ňu najväčší fanklub v publiku. Renáta, ktorá dlhé roky vystupovala v rôznych krajinách sveta zbožňuje svoju rodinu, spev a nakupovanie. Má rada Daru Rolins, Richarda Müllera, spieva swing, jazz, pop aj latino. Svoje hlasivky, ale veľmi nešetrí. Hneď ako dospieva začne rozprávať. Sama so smiechom hovorí: Keď máte okolo seba veľa ľudí, inak to nejde
 
„Aj keď som sa sama chcela prihlásiť do súťaže, podporila ma hlavne moja kamarátka - speváčka z Čiech. Tá povedala: Choď! Musíš tam ísť,“ začína Renáta Čonková. Naša Žilinčanka mala počas konkurzu najväčšie obavy, ako porota prijme jej slovenský spev. Roky totiž spievala v zahraničí, a to prevažne v angličtine. „Keďže som nespievala na Slovensku, nemám ani slovenský repertoár. Myslela som si, že by to mohol byť pri kastingu problém, ale tam mi povedali, že nádherne spievam po slovensky,“ prezrádza Renáta Čonková. V prvom kole sa speváčka predstavila piesňou Vyznanie od Mariky Gombitovej. Známa skladba, ktorá sa pred niekoľkými týždňami stala ofi ciálnym Hitom storočia je Renátinou srdcovkou. „Vyznanie som si vybrala sama. Je to veľmi krásna pieseň,“ prezrádza.
 
V druhom kole jej „prischlo“ Milovanie v daždi od Riša Müllera a v treťom Adresa ja, adresa ty opäť od Mariky Gombitovej. O porote, ktorá je v zložení (okrem minulého týždňa) Pavol Hammel, Dano Dangl a Beáta Dubasová Renáta hovorí: „Skôr nás chvália ako kritizujú. Ale, samozrejme, že nám povedia, v čom sa máme zlepšiť. “ Vzťahy medzi súťažiacimi sú podľa slov Žilinčanky spontánne. Extrémne konkurenčné rozbroje zatiaľ nehrozia: „V piatok každý z nás tŕpne, kto vypadne, ale držíme spolu a podporujeme sa. Sú medzi nami aj deti. Tým sa snažíme pomáhať ešte viac. Je to predsa len pre nich väčší nátlak. Ale musím povedať, že naši mladí speváci niekedy zvládajú situáciu lepšie ako dospelí. Medzi nami - súťažiacimi je konkurencia, ale zatiaľ len zdravá. Každý chce byť najlepší a každý sa veľmi snaží. Samozrejme, že by som chcela vyhrať. Ale podľa mňa je veľmi talentovaný aj 13-ročný Peťo. Osobne sa mi ale najviac páči Otto.“
 
Trému Renáta pred vystúpeniami veľmi nepociťuje. Tvrdí, že potrebuje byť pol hodinku sama, aby sa dostatočne mohla sústrediť a nenechala sa ničím rozptyľovať. Strach z nadchádzajúcich kôl zatiaľ neprišiel: „Neviem aké piesne ma čakajú. Ale ak sa mi podarí prebojovať ďalej, budem sa tešiť na muzikálové skladby.“ Popularitu ešte Žilinčanka veľmi nepociťuje. „Akurát v obchodoch po mne poškuľujú,“ smeje sa. Renátinou najväčšou oporou je jej rodina a blízki priatelia. „Všetci mi veľmi držia palce. Dokonca som mala v druhom kole vďaka svojmu manželovi v publiku najväčší fanklub. Tak ma podporovali, až ich museli ísť upokojiť, aby nezrútili sálu. Boli úžasní.“ Podľa našej speváčky je myšlienka relácie Môj najmilší hit skvelá. „Súťaž dala príležitosť všetkým. Mladším, či starším. Tým, že nebola určená veková hranica, šancu dostal naozaj každý.“ Od relácie očakáva jediné: „Chcem spievať. Muzika je pre mňa veľmi dôležitá. Odjakživa.
 
renta_s_demi2Pre rodenú Žilinčanku je najväčšou prioritou jej rodina - dve dcérky a manžel. „Staršia dcéra Renátka chodila na spev, hrala na klavíri, ale veľmi ju to nechytilo. Bude mať jedenásť rokov, tak možno sa ešte neskôr k hudbe vráti. Ale vidím na nej, že zrejme bude skôr inklinovať k tancu ako spevu. Druhá dcérka Vivien, má rok aj deväť mesiacov a už začína spievať. Chodí s mikrofónom a napodobňuje ma. Je zlatá,“ hovorí mamička. Okrem rodiny a hudby má Renáta ešte jednu vášeň. Nakupovanie - skoro ako každá žena. „Milujem oblečenie, topánky, drogériu. Je to moja choroba. Manžel si myslí, že zo všetkých žien som iba ja taká,“ smeje sa speváčka.
 
Renáta Čonková vyštudovala na žilinskom konzervatóriu klasický spev a hneď potom sa vrhla na dráhu popu. Aj vďaka hudbe sa stretla so svojim manželom, o ktorom tvrdí, že je výborný muzikant. Na Slovensku sa veľmi neprezentovala. Väčšinu času spievala v zahraničí. V Žiline mala s manželom len jedno vystúpenie, ale z nášho publika je unesená: „Boli sme prekvapení ako nás ľudia vzali. Zabávali sa. Bolo to super. Môžem povedať, že slovenské publikum jednoznačne vie oceniť dobré vystúpenie.“ Speváčka nemá špeciálny recept na to, ako si chrániť hlasivky. „Keď som spievala klasiku, pila som surové vajcia. No tie asi zaberajú skôr psychicky. V každom prípade niečo na tom bude.“ Renáta tvrdí, že si vyspevuje stále. Odkedy je v súťaži dokonca častejšie. „Som dosť svedomitý človek. Nepoviem si: Ale veď nejako zaspievam. Snažím sa spievať najlepšie ako viem, aby som neurobila hanbu.“
 
Katarína Marčeková
Snímky:
autorka a archív R. Čonkovej

 

 

Komentáre

 

 

Rodinka klamarov
silvika Dátum: 2007-08-07 14:36:29


Renata s Manzelom klamu az sa hory zelenaju.Poznam ich osobne.Neprecestovali svet, hraju iba v nemecku a Svajciarsku v tretotriednych lokaloch! Spievaju iba v Nemcine! 
Jej manzel len potrebuje aby mu zena zarabala!

 

pre silviku odpoved
ja Dátum: 2007-08-10 14:10:49


pre silviku: 
ty chúda jedno , asi ich ozaj nepoznáš tak netrep od závisti veci ktorým nerozumieš

 

silvinka
babika6669 Dátum: 2007-08-11 16:22:20


TY TRUBICA

 

Renátka a jej rodinka
niki Dátum: 2008-01-22 13:31:39


Nepoznám ich osobne, ale už v relácii som videla, že sú to veľmi príjemní ľudia.Tak ak by som sa s nimi niekedy stretla,veľmi by ma to potešilo.A ten kto o nich hovorí v zlom,aj keď ich pozná,im naozaj len závidí.Oni sú dobrí ľudia.Nepoznám ich, ale je na nich vidieť, že sú úprimní a záleží im hlavne na rodine.Sú super...:-) :)

 

silvike
naomi Dátum: 2009-01-01 17:00:43


zavist je blba vec, vidno ze ich vobec nepoznas,su to skveli ludia :)